לקחים לקראת הטיול ב 2015 ובכלל


חוויות יוצאות מן הכלל, בדרך כלל, מפסיקות לצאת מן הכלל, כאשר הופכים אותן לכלל.
כנגד התסמונת הזו, אנחנו לוקחים פסק זמן ארוך,  לעכל את המסע שלנו, ולהידרך בציפייה ובתשוקה לקראת  הקראוון בספטמבר 2015.      

           טבעת המסלול הנפלא שלנו שהתמשכה על פני 11000 ק"מ ואינספור מראות וחוויות  

            


הכי חשוב בקרוואן, בכל מזג אויר ובכל מקום, זו האישה שלך.
אם טוב לה אז הכל כבר יסתדר ואם רע לה שום דבר כבר לא באמת חשוב. [המתכון הזה עובד גם בבית]

3  אפשר לחסוך באלף ואחת צורות אבל לא תמיד שווה להתעסק בזה כי, ככלות הכל זו לא המטרה. אבל, יש דרך נפלאה אחרת להוזיל את הטיול.
אם חושבים על הטיול כ "חבילה של הנאה" שעולה "חבילה של כסף" אז אפשר להוזיל את הטיול על ידי צימצום חבילת הכסף או הגדלת חבילת ההנאה. כאמור אי אפשר לעשות הרבה בתחום העלויות אבל אם מתחילים להנות מהטיול כבר בשלב התיכנון וממשיכים להנות בהכנת אלבום הטיול כשחוזרים, ותוך כדי הטיול מקפידים על כלל 2 אז באותה "חבילה של כסף" אפשר לרכוש "חבילה כפולה של הנאה" וזה מוזיל את את הטיול בחצי.

4  קיבלנו קרוואן עם מקרר שלא עובד ובלי צינור לפינוי שפכים. שווה לבדוק היטב את הקרוואן לפני שיוצאים איתו לדרך.

5  ביוסמיטיי פארק, איבדנו את מפתחות הקרוואן. היה דרוש סיפור של אלף לילה כדי למצוא אותם. יותר פשוט לשכפל מפתחות, אפילו אם זה לא משאיר שום חוויה יוצאת דופן.

6  שיפוע קל בקרוואן מבהיר עד כמה האיזון חשוב בחיים שלנו. בעזרת ארבעה לוחות עץ קטנים אפשר לפלס את הקרוואן בכל שיפוע. זה לא יאזן את החיים, רק את הקרוואן.

7  חשוב שתהיה תוכנת מפות כי לפעמים אין מפת דרכים טובה. גי' פי אס חיוני בסביבה אורבנית.

8  פנסים, חבל, פלייר פטנט, קטר ומברג עוזרים במוקדם או במאוחר. ואם לא - עוד יותר טוב.
גם הומור זה כלי נהדר לתיקון התקלות כי הרי התקלות הן בתוכנו וההומור ממיס אותן.

9  בסאן פראנסיסקו החניונים רחוקים. מחוץ לעונה, אפשר לעשות מאמץ ולמצוא מוטל עם חניה בעיר. אנחנו לקחנו חדר ב  travel lodge motel והיה נפלא.

10  לפני שיוצאים לדרך מחניון, כדאי לבדוק שנותקו כל החיבורים. לא קרה שגררתי ברז מאחרי הקרוואן אבל כן קרה שניסיתי לגרור עמדת חשמל. לא הצלחתי כי כבל החשמל התנתק מהחיבור מבלי להותיר כל נזק. כדאי לעשות תירגולת קבועה כלשהיא נגד השיכחה הזאת.

11  האזעקה נגד עשן, בתיקרה, מגלה לפעמים, רגישות יתר לטיגון. אפשר להתגונן מהסירנה, על ידי הוצאת הבטריה מההתקן שבתקרה.

12  בנסיעה אחורה - סע עוד יותר לאט !
בעצם גם בנסיעה קדימה, כדי שלא תחמיץ את הטיול שלך.

13  בוגאס אפשר להחנות את הקרוואן בחינם, בחניונים של המלונות, [ לפחות בחלקם ] אבל אסור להתגורר בקרוואן. עדיף לשלם קצת יותר על חדר מצויין במלון מאשר לגור בחניון הקרוואנים שעולה כמעט כמו חדר.

14.  בטיול מחוץ לעונה, אם הוא לא בחורף, מרוויחים בנוסף לכל, גם אביב או סתיו. מעניין איך העונות הכי יפות ונעימות הוצאו מ"העונה" והוקדשו לעבודה.

15  מצלמה מגלה לך לפעמים מראות שלא ראית והיא גם כמו משקפיים שמחדדים את התמונה.
וגם, התמונות משאירות איתנו את הטיול. זה אולי לא כל כך חשוב העניין הזה של הזיכרונות, אבל זה מענג.

אגב, בבלוג, בשונה מאלבום התמונות המסורתי, אפשר לשתול לצד הסטילס והסיפור גם קטעי סרטים שצלמתם. את הדברים שנסתרים מן העין, ניתן לספר רק במילים, ומראות קסומים אפשר להקפיא בתוך תמונה, אבל תנועת דובים וזרימה של מים וסאונה, כמו גם שיחה ורשמים חיים בזמן אמת, ניתן ללכוד היטב דווקא בקטעי סרטים. אנחנו לא היינו מודעים לזה מספיק, ובפעם הבאה נסריט הרבה יותר.

16  לנסוע בחושך זה לשלם בזמן, שהוא יקר מכסף, על משהו שלא קיבלת ולחלוף בנוף שלא ראית ומן הסתם כבר לא תראה.

17  הויתור שלך לאחרים מתגמל יותר מההנאה שתהיה לך מכך שיוותרו לך. גם זה רעיון כללי אבל בקרוואן עם הצפיפות והאינטנסיביות של החיים ביחד יש לזה, ולרעיונות כללים אחרים, חשיבות כפולה.

18  חבל לסחוב ספרים טובים או מעניינים, הם לא יתנו תחרות טובה לכל החוויות שישתלטו על תשומת לבך. לכן, קח רק ספרים מעולים ומרתקים.

19. אם אתם מתחברים, באמת ובתמים, עם איזה מימי וחיים משלכם, אפשר לטייל בשני קרוואנים. כשזה מצליח, זו חוויה קסומה. ואם אילו מימי וחיים, ברור שזה יצליח.

20  תכתוב יומן מסע או בלוג או משהו. כמו מצלמה, גם זה יחדד את הראייה והחוויות במהלך הטיול. זה גם יאיט את קצב המראות והחוויות ויאפשר לשוב ולהנות מהם במהלך העיבוד שלהם לזכרון, וישאיר מזכרת נפלאה. ובכלל, זה יספר את הסיפור שלך, אם זה סיפור שמעניין אותך.
אגב, 'הסיפור שלך' הוא לא על מה שראית, אלא על מי שאתה. 
בנג'מין פרנקלין אמר שהיה שמח לחזור על חייו מראשיתם:
"אך כיוון שחזרה כזו אינה צפויה, מה שנראה לי דומה ביותר לחזרה על החיים הוא זכירתם, והפיכת הזיכרונות לבני קיימא ככל האפשר על ידי העלאתם על הכתב"

21  השאר בבית את כל הדאגות שלך ותן לרוח החופשית והטובה להוביל את המסע. עם זאת, תשתדל לעשות מה שצריך ותקבל בהבנה כחלק מהעיסקה, את התקלות שאי אפשר בלעדיהן וגם את אילו שבהחלט אפשר היה בלעדיהן.

22  אם המסע שלך היה - הגשמת חלום, אל תסיים אותו מבלי לרקום חלום חדש. כמו למשל - קרוואן בסתיו אדום צהוב במזרח אמריקה ב 2015.      


*** אם קראתם והגעתם עד לכאן, נשמח אם תשאירו לנו כאן תגובה כלשהי למזכרת.





2 תגובות:

  1. הנה לקרוא קצת חוסר בפרטים כמו עלות דרכי התמצאות וכו תודה מראשצביקה

    השבמחק